Články označené značkou : verejná doprava 21.10.2022 Znižujú emisie v doprave. Väčšiemu využitiu biopalív by mohla pomôcť monetizácia prebytkov OZE Štát má k dispozícii niekoľko nástrojov, ktorými dokáže zabezpečiť konkurencieschopnú cenu aj v prípade stopercentného biopaliva, hovorí Radoslav Jonáš. 25.07.2022 Na Slovensku budú prvé vodíkové autobusy, mesto získalo dotáciu z eurofondov Verejné obstarávanie, ktoré počítalo s dodávkou 40 autobusov, vyhrali Poliaci. 19.05.2022 V Martine chcú vyrábať zelený vodík. Projekt počíta so štyrmi fázami Spoločnosť, ktorá za investičným zámerom stojí, chce časom prispieť k regulácii odchýlky prenosovej sústavy na Slovensku. 20.12.2021 Vodíkové autobusy Bratislave dodajú Poliaci. Čerpačka na vodík v meste zatiaľ neexistuje Agentúra spadajúca pod rezort hospodárstva sľubovala prvé čerpacie stanice na vodík do konca septembra 2021. 01.12.2021 Bezemisná doprava nebude zadarmo. Analytici spočítali náklady na dekarbonizáciu Znižovanie emisií v cestnej, lodnej a leteckej doprave si podľa analytikov každoročne vyžiada investície za miliardy eur. 12.09.2021 Richard Kvasňovský: Biometán pomôže dekarbonizovať dopravu. Vyrábať ho budú bioplynové stanice (VIDEO) Elektromobilita nie je jedinou cestou ako dekarbonizovať dopravu, súčasťou riešenia môžu byť aj vozidlá s plynovým pohonom, hovorí šéf plynárenského zväzu. 01.07.2021 Vodíkové autobusy v Bratislave, výroba vodíka pri Trnave. Čo priniesol 3. vodíkový workshop? Národná vodíková asociácia Slovenska zorganizovala ďalšie odborné podujatie zamerané na vodík. Prečítajte si, o čom sa na workshope hovorilo. 27.04.2021 Batérie pre české elektrické autobusy sa budú vyrábať na Slovensku InoBat Auto plánuje batérie vyvíjať aj vyrábať v závode pri Trnave. Batérie majú poslúžiť pre mestské, prímestské aj diaľkové elektrobusy. 18.02.2021 Samospráva s vodíkovou stratégiou predbehla štát. Chce autobusy na vodík Stratégia počíta s investíciami do vodíkových technológií, vodík má poslúžiť v doprave aj v sektore budov. 17.12.2020 Prvý vodíkový vlak po Nemcoch pustili na koľajnice aj naši susedia Vlak na vodíkový pohon využíva aj energiu vyrobenú rekuperáciou pri brzdení, uskladňujú ju li-ion batérie. ← staršie články